批判的教科書活用論に基づく中学校社会科授業開発(3)民主的な国家・社会の形成者を育成するために  [in Japanese] Developing social studies lessons for junior high school students by the method of critical textbook usage(3)For fostering students as democratic citizens  [in Japanese]

Access this Article

Search this Article

Author(s)

Abstract

本研究は、批判的教科書活用論に関する継続研究である。

Journal

  • 熊本大学教育学部紀要 = Bulletin of the Faculty of Education, Kumamoto University

    熊本大学教育学部紀要 = Bulletin of the Faculty of Education, Kumamoto University (65), 41-53, 2016

    Kumamoto University

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    110010061274
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AA12653153
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    departmental bulletin paper
  • Journal Type
    大学紀要
  • ISSN
    2188-1871
  • NDL Article ID
    027823153
  • NDL Call No.
    Z22-692
  • Data Source
    NDL  NII-ELS  IR 
Page Top