自閉症児における問題状況を解決するための社会的技能の獲得と般化--生態学的調査に基づいた「ルール制御」による指導とその効果  [in Japanese] Acquisition and generalization of social problem-solving skills based on ecological inventory in a child with Autism : Through using teaching of "control by rule"  [in Japanese]

Access this Article

Author(s)

Journal

  • The Journal of human development and clinical psychology

    The Journal of human development and clinical psychology 9, 1-7, 2003

    兵庫教育大学学校教育学部附属発達心理臨床研究センター

Cited by:  1

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    120000802486
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AA11553776
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    Journal Article
  • Journal Type
    大学紀要
  • ISSN
    13460471
  • NDL Article ID
    7007398
  • NDL Source Classification
    ZF1(教育)
  • NDL Call No.
    Z7-3642
  • Data Source
    CJPref  NDL  IR 
Page Top