メディア・ディスコースの分析方法に関する予備的研究--Norman Faircloughのクリティカル・ディスコース分析を中心に A Preliminary Research on Method of Media Discourse Analysis -A Focus on Critical Discourse Analysis by Norman Fairclough-

この論文にアクセスする

この論文をさがす

抄録

We live in the world surrounded by media. Media give us various information everyday. We accept the information without questioning, "where the information come from". However, the information from media is always selected, edited, and distributed. Norman Fairclough constructs a theory in which the connections between "the orders of discourse", such as the motivated and conventionalized selection from linguistic options, and "the orders of society" are shown to be co-determined. This paper focuses on the student's words expressed on media and attempts to identify a way to interpret the influence of media on student, referring to Fairclough's theory.

収録刊行物

  • 教育実践総合センター研究紀要

    教育実践総合センター研究紀要 (14), 83-91, 2005-03

    奈良教育大学教育学部附属教育実践総合センター

被引用文献:  2件中 1-2件 を表示

各種コード

  • NII論文ID(NAID)
    120001075431
  • NII書誌ID(NCID)
    AA11648373
  • 本文言語コード
    JPN
  • 資料種別
    Departmental Bulletin Paper
  • 雑誌種別
    大学紀要
  • ISSN
    13476971
  • NDL 記事登録ID
    7691051
  • NDL 雑誌分類
    ZF1(教育)
  • NDL 請求記号
    Z7-3370
  • データ提供元
    CJP引用  NDL  IR 
ページトップへ