オープンアプローチによる大学授業の構築についての一考察--小学校教科「算数」における授業実践  [in Japanese] A study on a construction of classes in university via open approach: class practices of "elementary mathematics"  [in Japanese]

Access this Article

Search this Article

Abstract

教員養成課程における授業改善に向けて、小学校教科科目「算数」において行った実験授業について、その授業内容と教育効果に関する考察を報告する。実践では特に、先行研究を踏まえて取り入れたオープンアプローチによる指導法が効果的であったとの結論を得た。

Journal

  • Bulletin of Center for Educational Research and Development

    Bulletin of Center for Educational Research and Development (19), 189-193, 2010-03

    奈良教育大学教育学部附属教育実践総合センター

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    120002036300
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AA11648373
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    departmental bulletin paper
  • Journal Type
    大学紀要
  • ISSN
    13476971
  • NDL Article ID
    10662361
  • NDL Source Classification
    ZF1(教育)
  • NDL Call No.
    Z7-3370
  • Data Source
    NDL  IR 
Page Top