フィンランドの教員養成における質保証の実態 : ユバスキュラ大学のポートフォリオを事例として

DOI 機関リポジトリ Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • A Study on Actual Situation of Qualitative Assurance in Pre-service Education of Finland
  • フィンランド ノ キョウイン ヨウセイ ニ オケル シツ ホショウ ノ ジッタイ ユバスキュラ ダイガク ノ ポートフォリオ オ ジレイ ト シテ

この論文をさがす

抄録

The aim of this study was to investigate the real situation of the qualitative guarantee on one conspicuous case, Jyväskylä University, which has trained especially high-quality teachers in Finland. In addition to the literature study, face to face interview was conducted and clarified the structure of curriculum, the transition of portfolio, and the present situation of pre-service education. Some suggestions were obtained about the improvement of teacher training education in our country including the effective use of portfolio.

収録刊行物

  • 学校教育実践学研究

    学校教育実践学研究 16 117-126, 2010-03-20

    広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ