通信司令室における110番通報の受信方法に関する調査
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- How Is the Dial 110 Processed in Command and Control Centert?
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type:Article
110番通報を早く正確に行うことは、事件や事故の被害の拡大を防止し、犯人を迅速に検挙するために必要である。通報のスピードや正確さを向上させる方法を考えるためには、通報場面においてどのような問題が生じるのかを分析することが有効であると考えられる。本研究では、以上の問題意識に基づいた実験研究を行うための基礎資料を得ることを目的として、5つの自治体の通信司令室を訪問し、110番通報が警察官によってどのように処理されているのかを確認した。その結果、全国的に標準化された処理手順は存在しないようであったが、警察官が市民に対して問いかける内容や手順には自治体間に多くの共通点が確認された。考察では、学校などの安全教育場面において通報手順を事前に学習しておくことの効果や、通報時に起こりうるエラーの内容や回数について実験的な検討を行うことの重要性を論じた。
It is important to perform an emergency call fast and correctly in order to prevent expansion of the damage ofincident or accident and to arrest a criminal quickly. To consider the way to raise the speed and correctness of emergency call,itis important to investigate the problems that are brought in notified settings. Based on thisissue, we visited five command and control centers in Japan, and analyzed how the emergency call was actually processed. As a result,it seemed that there was not a nationwide standardized procedure to receive a call from citizen. However, there were alot of similarities between the centers about the contents and the procedure the police deal. It might be effective to do the safety education to learn about the contents and procedure beforehand. Also, importance ofeχperimental investigation to clarify the number and content of the error was discussed.
Journal
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- 学校危機とメンタルケア
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学校危機とメンタルケア 5 11-17, 2013-03-31
大阪教育大学学校危機メンタルサポートセンター
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Details 詳細情報について
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- CRID
- 1050001337809227136
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- NII Article ID
- 120005294307
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- NII Book ID
- AA12391002
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- ISSN
- 1883745X
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- Text Lang
- ja
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- Article Type
- departmental bulletin paper
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- Data Source
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- IRDB
- CiNii Articles
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