書誌事項
- タイトル別名
-
- A Study of Secondary Science Teacher Training Program in France : Focus on CAPES
- フランス ノ チュウトウ リカ キョウイン ヨウセイ カリキュラム ニ カンスル ケンキュウ : CAPES オ チュウシン ト シテ
この論文をさがす
抄録
The aim of this paper is to clarify the characteristics of secondary science teacher training program in France today. The results were as follows; 1. The elements of competences required for teachers in France contain three parts, i.e. subject matters, management of student learning, and public education system. 2. By showing teacher competences concretely, the person, who is engaged in pre-service and in-service training, can share the concept of teacher profession. 3. The structure of secondary science teacher training program is established to be able to develop teacher competences gradually.
収録刊行物
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 62 17-25, 2013-12-20
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390572174806073088
-
- NII論文ID
- 120005395977
-
- NII書誌ID
- AA11618725
-
- ISSN
- 13465554
-
- DOI
- 10.15027/35348
-
- NDL書誌ID
- 025162947
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可