フランスの中等理科教員養成カリキュラムに関する研究 : CAPES を中心として

DOI 機関リポジトリ Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • A Study of Secondary Science Teacher Training Program in France : Focus on CAPES
  • フランス ノ チュウトウ リカ キョウイン ヨウセイ カリキュラム ニ カンスル ケンキュウ : CAPES オ チュウシン ト シテ

この論文をさがす

抄録

The aim of this paper is to clarify the characteristics of secondary science teacher training program in France today. The results were as follows; 1. The elements of competences required for teachers in France contain three parts, i.e. subject matters, management of student learning, and public education system. 2. By showing teacher competences concretely, the person, who is engaged in pre-service and in-service training, can share the concept of teacher profession. 3. The structure of secondary science teacher training program is established to be able to develop teacher competences gradually.

収録刊行物

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ