階層化する市場への中国金型産業の供給構造

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  • カイソウカ スル シジョウ エノ チュウゴク カナガタ サンギョウ ノ キョウキュウ コウゾウ

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抄録

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中国金型産業のなかに欧米系, 日系乗用車部品メーカーに金型を供給するメーカーがみられるようになったが, これらは, 従来から同分野を手がけるメーカーではなく, 新鋭の工場・設備をもって新規参入してきたメーカーが多い。だからこそ, 厳しい外資の品質要求に応えられるともいえるが, 一方で, 従来メーカーは技術力ではなく, 中国系乗用車メーカー向け市場の拡大を梃子にするなど同一産業のなかで二つの発展パターンがみられる。 In the Chinese die & mold industry, there exist suppliers of dies & molds to European and Japanese passenger car parts manufacturers; however, a large number of them are not the traditional labor-intensive manufacturers prevalent in this sector, but rather are newcomers with state-of-the-art plant and equipment. Thus, it may be argued that this is why they are able to meet the stringent quality requirements of foreign companies; on the other hand, conventional manufacturers do not focus on technical differentiation, but are focusing on strategies such as using the expansion of the market for Chinese passenger car manufacturers as leverage, thus indicating two patterns of development within the same industry.

特集 : 中国産業論の帰納法的展開

収録刊行物

  • 三田学会雑誌

    三田学会雑誌 105 (3), 401(119)-421(139), 2012-10

    慶應義塾経済学会

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