Roberto Verganti, Design-driven Innovation( Harvard Business Press, 2009)  [in Japanese]

Access this Article

Search this Article

Author(s)

Abstract

 本論は,Verganti, R.によって書かれた「デザイン・ドリブン・イノベーション」を批判的にレビューしたものである。著者が考える同著の主な問題点は,その稚拙な論理構成と実証的事実の乏しさにある。本論では,同コンセプトを安易に信用することの危険性を反事例を導入しながら説明し,経営学書を読む際の論理的思考の重要性を主張する。This is a paper which critically reviewed the book,"Design-driven Innovation,"authored by Verganti, R. The main problem of this book which the author thinks exists in its poor logic and a lack of empirical findings. This paper explains the risk of believing this concept easily by introducing counterfactual cases, and stresses the importance of logical thinking when you read books on business management.

Journal

  • 岡山大学経済学会雑誌

    岡山大学経済学会雑誌 46(2), 263-271, 2014-12-18

    岡山大学経済学会

Codes

Page Top