科学概念の獲得と一貫性に関する基礎的研究 : 大学生を対象とした調査を基盤として

DOI 機関リポジトリ Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • An Analysis of Consistency of Scientific Concept : Based on the Actual Conditions of Undergraduate School Students
  • カガク ガイネン ノ カクトク ト イッカンセイ ニ カンスル キソテキ ケンキュウ : ダイガクセイ オ タイショウ ト シタ チョウサ オ キバン ト シテ

この論文をさがす

抄録

The purpose of this study is to provide some implications for curriculum and instruction of buoyancy in secondary school science. The paper-test items about buoyancy in liquids based on the research of Zeineddin & Abd-El-Khalick (2010) were administered to 159 university students. The results of 91% students who had learned physics at high school showed the difficulty of description/application of the theory of buoyancy at different contexts. Although they described the theory of buoyancy, some students can’t perform scientific reasoning well at the other context. These difficulties are caused by memorizing the formula or rules without the understanding of conception of buoyancy in liquids.

収録刊行物

  • 学校教育実践学研究

    学校教育実践学研究 22 269-273, 2016-03-22

    広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ