Bibliographic Information
- Other Title
-
- 奈良盆地の小学4年生を対象とした奈良県南部の山村地域に関する授業の提案と実践─地域多様性の理解を深めるために─
- ナラ ボンチ ノ ショウガク 4ネンセイ オ タイショウ ト シタ ナラケン ナンブ ノ サンソン チイキ ニ カンスル ジュギョウ ノ テイアン ト ジッセン : チイキ タヨウセイ ノ リカイ オ フカメル タメニ
- Development of a New Class on Mountainous Areas in Nara Prefecture for Elementary School Children in Nara Basin
Search this article
Abstract
This paper examines how to facilitate children (4th grade pupils at an elementary school) to understand regional diversity inside Nara Prefecture where has many people in Nara Basin and less people in mountainous southern areas. As a practice of education for sustainable development, the authors develop some lesson plans.
Journal
-
- 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学
-
奈良教育大学紀要. 人文・社会科学 65 (1), 61-75, 2016-11-30
奈良教育大学
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050282814027119488
-
- NII Article ID
- 120005951104
-
- NII Book ID
- AN00181081
-
- ISSN
- 05472393
-
- NDL BIB ID
- 027819226
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN