教育実践レポート 初年次教育科目としての理系学生対象アカデミック・ライティングの授業デザイン [in Japanese] Course Design of Academic Writing for Students Majoring in Natural Science as the First-Year Experience [in Japanese]
Access this Article
Search this Article
Author(s)
Abstract
初年次の理系学生を対象としたアカデミック・ライティングの授業を設計した.少人数クラスで,受講学生が協力し学び合うワークを中心としたアクティブ・ラーニング型授業形態とした.段階的な課題を設定するとともに,受講者間のピアレビューによりブラッシュアップするようにした.また,専門知識の不要な簡易実験を行うことにより,生データの収集と分析からレポートを書き上げる課題を実施した.
Academic writing course for students majoring in natural science was designed as the first-year experience. It was an active learning style in a small class that students cooperated and taught with each other. Students worked on report subjects stepwise, and brushed up their reports by peer review from other students. A report subject for a simple experiment unrequired specialized knowledge was given for getting skills of the collection of raw data and the analysis of them.
Journal
-
- 大阪大学高等教育研究 = Osaka University higher education studies
-
大阪大学高等教育研究 = Osaka University higher education studies (5), 63-69, 2017
大阪大学全学教育推進機構