算数科授業におけるディスコース・コミュニティにみる子どもの役割に関する一考察 : 小学校3年生「分数」授業を事例として  [in Japanese] A Study on the Role of the Children Seen in the Discourse Community in a Mathematics Class : A Case Study of an Elementary School Third Grade "Fractions" Class  [in Japanese]

Access this Article

Search this Article

Author(s)

Journal

  • 北陸学院大学・北陸学院大学短期大学部研究紀要

    北陸学院大学・北陸学院大学短期大学部研究紀要 (9), 31-43, 2016

    北陸学院大学・北陸学院大学短期大学部

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    120006343308
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AA12381949
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    departmental bulletin paper
  • Journal Type
    大学紀要
  • ISSN
    1883-390X
  • NDL Article ID
    028500942
  • NDL Call No.
    Z71-X579
  • Data Source
    NDL  IR 
Page Top