Patterns of Hiragana Written by the Learners of Japanese from Non-Kanji Backgrounds - Focused on rough shape and ‘hitsumyaku’ -
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 非漢字圏日本語学習者書字による平仮名の特徴 ― 概形・筆脈を中心に ―
Search this article
Abstract
application/pdf
本稿では、ドイツの非漢字圏日本語学習者を対象に収集したデータを分析し、考察を行った結果を報告する。日本語の漢字仮名交じり文において多くの割合を占める平仮名であるが、日本語教育での指導は入門期の短期間に留まっており、その後の字形の乱れが大きい文字である。今回は学習者19 名のアンケート内容と平仮名データを概形と筆脈に焦点を当て、学習者書字の実態と課題について明らかにする。
Journal
-
- BULLETIN OF THE FACULTY OF EDUCATION MIE UNIVERSITY. Natural Science,Humanities,Social Science,Education,Educational Practice
-
BULLETIN OF THE FACULTY OF EDUCATION MIE UNIVERSITY. Natural Science,Humanities,Social Science,Education,Educational Practice 69 91-96, 2018-01-04
三重大学教育学部
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050282677914441216
-
- NII Article ID
- 120006377570
-
- NII Book ID
- AA12097333
-
- HANDLE
- 10076/00017451
-
- ISSN
- 18802419
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- CiNii Articles