Deconstruction of the Schema “Autonomy-Heteronomy” by the “Furi” theory : Its Consequence for Education
-
- Tsuchido Toshihiko
- Kobe Tokiwa University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 〈ふり〉論による「自律・他律」図式の解体 : その教育学的帰結
Search this article
Abstract
はじめに / 1.「自律」への志向と願望 / 2.「自律」と「他律」の境界 / 3.〈ふり〉からの視覚 / 4.〈ふり〉による「自律・他律」の二項対立の解体 / 5.「〈ふり〉ができること」を目指す教育
Journal
-
- 教育基礎学研究
-
教育基礎学研究 13 45-58, 2016-03-28
Faculty of Human-Environment Studies, Kyushu University
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390295336750829056
-
- NII Article ID
- 120006398752
-
- NII Book ID
- AA11964453
-
- DOI
- 10.15017/1906392
-
- HANDLE
- 2324/1906392
-
- ISSN
- 13491784
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- CiNii Articles