Towards an integration of practical application, research and education of public engagement with emerging technologies : a case on ethical, legal and social issues of “Society 5.0”

DOI HANDLE Web Site Open Access

Bibliographic Information

Other Title
  • 萌芽的科学技術に関する公共的関与の実践・研究・教育の統合に向けて : 「超スマート社会」を課題としたSTiPS 大阪大学拠点の取り組み
  • ホウガテキ カガク ギジュツ ニ カンスル コウキョウテキ カンヨ ノ ジッセン ケンキュウ キョウイク ノ トウゴウ ニ ムケテ チョウスマートシャカイ ヲ カダイ ト シタ STiPS オオサカ ダイガク キョテン ノ トリクミ
  • ホウガテキ カガク ギジュツ ニ カンスル コウキョウテキ カンヨ ノ ジッセン ・ ケンキュウ ・ キョウイク ノ トウゴウ ニ ムケテ : 「 チョウスマート シャカイ 」 オ カダイ ト シタ STiPS オオサカ ダイガク キョテン ノ トリクミ

Search this article

Abstract

In this paper, we report on a case of an integrated practice of practical application, research and education of public engagement with emerging technologies, conducted by Osaka University as part of the government’s initiative for establishing Science for RE-designing Science, Technology and Innovation Policy. The case consists of a range of activities conducted in FY2016, with a focus on one of the government’s overarching frameworks of its science, technology and innovation policy, namely “Society 5.0”. In this paper we first provide an outline of activities organised for practical application, research and education of public engagement with ethical, legal and social issues of “Society 5.0”. We then discuss how these three different types of activities were coordinated into an integrated practice to make the most of our relevant resources and expertise.

Journal

  • Co*Design

    Co*Design 3 35-53, 2018-03-30

    大阪大学COデザインセンター

Related Projects

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top