現代ドイツのカリキュラム改革 : 教育の自由はどのように守られているか

DOI 機関リポジトリ Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • Standardization in Curriculum-Reform and Pedagogical Freedom of School in Germany
  • ゲンダイ ドイツ ノ カリキュラム カイカク : キョウイク ノ ジユウ ワ ドノ ヨウ ニ マモラレテ イル カ

この論文をさがす

抄録

Which influences did the central curriculum-reform in Germany have after “PISA-Schock” ? How can teachers and schools maintain pedagogical freedom against “Standardization” in curriculum-revision? In this paper I argue the trends and the discussions of curriculum-reform in Germany after PISA and school practices facing competency-based curriculum design.

収録刊行物

  • 学校教育実践学研究

    学校教育実践学研究 24 115-122, 2018-03-22

    広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ