書誌事項
- タイトル別名
-
- Standardization in Curriculum-Reform and Pedagogical Freedom of School in Germany
- ゲンダイ ドイツ ノ カリキュラム カイカク : キョウイク ノ ジユウ ワ ドノ ヨウ ニ マモラレテ イル カ
この論文をさがす
抄録
Which influences did the central curriculum-reform in Germany have after “PISA-Schock” ? How can teachers and schools maintain pedagogical freedom against “Standardization” in curriculum-revision? In this paper I argue the trends and the discussions of curriculum-reform in Germany after PISA and school practices facing competency-based curriculum design.
収録刊行物
-
- 学校教育実践学研究
-
学校教育実践学研究 24 115-122, 2018-03-22
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390572174811757824
-
- NII論文ID
- 120006425939
-
- NII書誌ID
- AN10491493
-
- DOI
- 10.15027/45465
-
- NDL書誌ID
- 029504710
-
- ISSN
- 1341111X
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可