IT 利用デザイン協創プロジェクトの進展;Progress of the Collaboration Project Designing IT Applications  [in Japanese]

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Abstract

企業のシーズとユーザのニーズを大学の場でマッチングすることにより、新しい IT 利用デザインを協創する地域貢献型プロジェクトの 2 年目の進展について述べる。IT 利用デザイン協創の考え方、大学での企業・地域と学生の協創の方式、授業および学生の課外活動での実践方法、実践についての進展を述べる。IT 利用デザイン協創の考え方では、具体的な協創作業の準備段階として学生への協創の考え方の教育も含めることとした。大学での企業・地域と学生の協創の方式では、学生と協創するのは企業に留まらず、企業経験のある有識者にも拡張した。授業および学生の課外活動での実践方法では、正課の授業から課外の活動へと発展させた。実践については、学生の課外プロジェクトによる企業の最先端技術を用いた新提案システムの試作と地域への展示発表をトピックスとして述べる。;Since 2015, we have started the collaboration project designing IT applications, in which company people and university students as users discuss and they create new IT product applications design. In this paper we describe the progress in second year with respect to the concept of collaboration designing IT applications, the method of collaboration among companies, regional communities and students at universities, the practice method and the practice in classes and the activities outside the curriculum. With respect to the concept of collaboration designing IT applications, we introduce education about the collaboration for the students at preparation stage. With respect to the method of collaboration among companies, regional communities and students at universities, we included the teachers who had worked at companies. With respect to the practice method in universities, we expanded to the activities outside the curriculum from the activities in only classes. With respect to the practice, we describe that the student project proposed and exhibited the new system using cutting edge technologies, as special topics.

Journal

  • 工学教育研究;KIT progress

    工学教育研究;KIT progress (26), 11-20, 2018-03-09

    金沢工業大学

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    120006470766
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    departmental bulletin paper
  • ISSN
    1342-1662
  • Data Source
    IR 
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