書誌事項
- タイトル別名
-
- The Meaning of Reading Novels in Literary Education at Upper Secondary School: Through the analysis of an introduction unit for study of writers starting with Kazuo Ishiguro’s the Remains of the day
- コウトウ ガッコウ コクゴカ デ チョウヘン ショウセツ オ アツカウ イギ : カズオ ・ イシグロ 「 ヒ ノ ナゴリ 」 オ キテン ト シタ サッカ ケンキュウ ニュウモン タンゲン ノ ブンセキ オ トオシテ
この論文をさがす
抄録
This study aims to investigate and clarify the meaning of reading novels in literary education at upper secondary school through the analysis of an introduction unit for study of writers, which works for encouraging students to come to know writers and their works and to engage in close and wider reading. Taking the Remains of the Day as a starting point gives students a guide to realize “unreliable narrator” and repetition of the word “trust” at near the end of the story. And these realization would help them to read another Ishiguro’s works and find his own style and thoughts.
収録刊行物
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 67 105-114, 2018-12-21
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390290699835479680
-
- NII論文ID
- 120006549345
-
- NII書誌ID
- AA11618725
-
- ISSN
- 13465554
-
- DOI
- 10.15027/46775
-
- NDL書誌ID
- 029462963
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可