高等学校国語科で長編小説を扱う意義 : カズオ・イシグロ「日の名残り」を起点とした作家研究入門単元の分析を通して

DOI 機関リポジトリ Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • The Meaning of Reading Novels in Literary Education at Upper Secondary School: Through the analysis of an introduction unit for study of writers starting with Kazuo Ishiguro’s the Remains of the day
  • コウトウ ガッコウ コクゴカ デ チョウヘン ショウセツ オ アツカウ イギ : カズオ ・ イシグロ 「 ヒ ノ ナゴリ 」 オ キテン ト シタ サッカ ケンキュウ ニュウモン タンゲン ノ ブンセキ オ トオシテ

この論文をさがす

抄録

This study aims to investigate and clarify the meaning of reading novels in literary education at upper secondary school through the analysis of an introduction unit for study of writers, which works for encouraging students to come to know writers and their works and to engage in close and wider reading. Taking the Remains of the Day as a starting point gives students a guide to realize “unreliable narrator” and repetition of the word “trust” at near the end of the story. And these realization would help them to read another Ishiguro’s works and find his own style and thoughts.

収録刊行物

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ