COMPARATIVE STUDY OF THE BACKGROUND OF STUDENTS TEACHERS IN THE TRAINING COURSE BETWEEN GHANA AND JAPAN

Access this Article

Search this Article

Abstract

教育はどんな国にとっても人々がより良い発達を可能にするのに必要な重要な投資である。教育の真価を知っている多くの国は、国民が最も良い教育が受けられるように、いろいろなことを取り入れている。もし指導力と意欲のある教師がいなければ、教育をすることができない。多くの発展途上国は指導力と意欲のある教師の不足に直面している。Towseほか(2002)によれば,それらは以下にまとめたパラドックスとして現れる。みんなは教育を評価するが、だれも教師になりたがっていない。また、多くの発展途上国と同様にガーナは教員免許のある教師の不足に直面している。それ故、この研究ではこの職業を選んだこと、およびこの仕事のための彼らの心配と抱負について学生を対象に調査を行った。得られた結果については,鳴門教育大学の学生と比較し,その比較から2つの国の学生の類似点と相違点を明らかにした。国立情報学研究所『研究紀要公開支援事業』により電子化。

Education is an important investment any nation needs to make in its people to enable achieve better developments. Many nations realizing the value of education are putting in all that they can to ensure that its nationals acquire the best form of education. Education can not go in if there are not qualified and willing teachers to carry it out. Many developing countries are faced with shortage of qualified and willing teachers who will do the job. According to Towse et-at (2002), there appears to be a paradox best summed up as: everybody values education, but nobody wants to be a teacher. Ghana like many developing nations is also faced with lack of qualified teachers. This research was therefore conducted to investigated students teachers attitude towards this chosen profession and some of their fears and aspirations for this career. The results obtained were compared with that of NUE student teachers, Japan. The comparison brought to light many similar and varying opinions of student teachers from the two nations.

Journal

  • 鳴門教育大学学校教育実践センター紀要

    鳴門教育大学学校教育実践センター紀要 (19), 117-124, 2005-02-08

    Research Center for School Education, Naruto University of Education

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    120006553321
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AA11499670
  • Text Lang
    ENG
  • Article Type
    departmental bulletin paper
  • ISSN
    1345-9414
  • Data Source
    IR 
Page Top