音声認識アプリを活用した 韓国語リーディング授業に関する研究

IR

Bibliographic Information

Other Title
  • A Study on Korean Reading Class using Speech Recognition (Speech To Text) App
  • オンセイ アプリ オ カツヨウ シタ カンコクゴ リーディング ジュギョウ ニ カンスル ケンキュウ

Search this article

Abstract

実践報告

外国語学習において、リーディングを苦手とする学習者は多く、彼らの学習動機づけは、教える教員にとって重要な課題である。本稿は、大学の韓国語リーディング授業における音声認識アプリ活用の有効性についてアンケートやリフレクションカードの分析をもとに検証したものである。本研究の結果として、音声認識アプリを使用した音読活動によって、学習者の発音の改善やリーディングに対する内発的動機づけが高まり、自己表現が促されることが明らかになった。

In a foreign language learning, students often dislike reading class. Studying strategies to improve learning motivation is an important task for teachers. This study is to verify the effectiveness of using Speech Recognition (Speech to Text) App in undergraduate Korean Reading Class based on a survey and an analysis of reflection cards. As a result, reading comprehension activities using Speech Recognition App have played a role in enhancing student's internal motivation for pronunciation and reading classes and leading them further to active self-expression activities.

Related Projects

See more

Details 詳細情報について

  • CRID
    1050564287970953728
  • NII Article ID
    120006583186
  • NII Book ID
    AA12028997
  • ISSN
    24347841
  • Web Site
    http://hdl.handle.net/10775/3539
  • Text Lang
    ja
  • Article Type
    departmental bulletin paper
  • Data Source
    • IRDB
    • CiNii Articles
    • KAKEN

Report a problem

Back to top