Escaping the Formal Education System: A Case Study of Chinese Homeschooling Families

この論文をさがす

抄録

本論文は,中国西安市においてホームスクーリングの存在理由,およびホームスクーラーが選ぶカリキュラムや学習方法の選択基準,動機,かつ子供の社会化を育む保護者の努力やホームスクーリング自体に対する効果認識を理解するために行われた事例研究に基づき,五組の対象者家族の主要特徴を明らかにするための実証調査である。調査の結果,対象者達のホームスクーリング開始のきっかけは,一貫して公教育制度に対する不快感であることが分かった。公教育のカリキュラムと非公式な学習活動を組み合わせるのが優勢なカリキュラムアプローチであることや,多様なニーズに応じて,それぞれ独自のカリキュラム設計を持っていることが明らかとなった。また,親や生徒達が共通にホームスクーリングの有効性に対する信頼を表明したが,生徒らの学習や遊びを支援する定期的なホームスクーリング集団等がない故,社会化というのが残る課題の一つであった。

For this article a case study was conducted of homeschooling to describe the rationale for homeschooling, as well as decision-making regarding curricula and instruction, and the overall perceived effectiveness of homeschooling and socialization efforts in Xi’an, China. This article is based on an empirical study to reveal the main characteristics of the five sample families. Feeling uncomfortable about the formal school education system was the common impetus for commencing homeschooling. Combining informal learning activities with a formal curriculum was the prevailing choice amongst the families. As dictated by various needs, each family had their unique curriculum design. All the parents and students expressed their belief in the effectiveness of homeschooling. Socialization seemed to be a problem for these students, however, because there were no regular homeschooling groups to support their study and play.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ