幼児が他児に興味を持つ過程における大人の存在の意義に関する一考察 : 子育て支援広場におけるA児の1年間の保育記録にもとづく検討

書誌事項

タイトル別名
  • ヨウジ ガ タ ジ ニ キョウミ オ モツ カテイ ニ オケル オトナ ノ ソンザイ ノ イギ ニ カンスル イチ コウサツ : コソダテ シエン ヒロバ ニ オケル Aジ ノ 1ネンカン ノ ホイク キロク ニ モトズク ケントウ

この論文をさがす

抄録

An analysis focused on how preschool children engage and become involved with people at a childcare open space (support plaza). The researcher found out that there is a big meaning in the presence of adults in the process by which an infant has an interest in another child. From the point of view of adult involvement, child rearing support squares where adults (parents, childcare workers and students, etc.) outnumber the amount of children can shift smoothly to group childcare, and it can be said that it is important for a child's developmental security.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ