オペラ・ブッファからアメリカ的ミュージカルへ -『メリー・ウィドウ』とロジャースとハマースタイン2 世--

書誌事項

タイトル別名
  • From Opera Buffa to American musical : "The Merry Widow" and Rogers & Hammerstein

この論文をさがす

抄録

建国以来の歴史が浅く「新しい国」であったアメリカには、20 世紀に入ってからも「アメリカ音楽文化」と呼べるようなものがまだわずかしか存在していなかった。アメリカを政治的にのみならず文化的にも「大国」にするために、アメリカ独自の音楽文化を育てることは喫緊の課題だった。その契機のひとつをなしたのが、レハールのオペレッタ『メリー・ウィドウ』のアメリカ上演(1906 年)だった。その爆発的人気をもとに、1934 年、『メリー・ウィドウ』はエルンスト・ルビッチ監督によって映画化され、オペレッタのアメリカ化が行われた。本稿は、18 世紀前半のイタリアにおけるオペラ・ブッファから、19 世紀後半~20 世紀初頭のヴィーンにおけるオペレッタを経て、20 世紀半ばに与えられたアメリカでミュージカルが誕生するまでの喜歌劇の歴史をたどりつつ、アメリカン・ミュージカルに与えられた課題を探る。

The United States was founded in the 18th century and as a “new country” there had hardly been any evidence of unique “American music culture” until the beginning of the 20th century. To make the country not only politically but also culturally “big power,” nurturing America’s own music culture became an urgent task for the nation. The turning point came when Lehar’s operetta, “The Merry Widow” was introduced to America in 1906 and it achieved a huge success. Cashing in on its popularity, Director Ernst Lubitsch made it into a movie in 1934 and that was more or less how the Americanization of the European operetta began. This paper traces the history of comedy opera from the Italian opera buffa(in the first half of the 18th century)to the Viennese operetta(from the second half of the 19th to the beginning of the 20 century), then to the birth of the American musical(Mid-20th century), and also examines the challenges that face the American musical.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ