ターン制ストラテジーのための状態評価型深さ限定モンテカルロ法  [in Japanese] Depth-limited Monte-Carlo with a State Evaluation Function for Turn-based Strategy Games  [in Japanese]

Access this Article

Abstract

将棋などと異なり,ターン制ストラテジーでは全ての駒を任意の順序で動かすことができ,合法手数が膨大になることが探索の障害となる.本稿では探索を合法手の一部のみに限定し,かつ状態評価関数を用いて深さを限定したモンテカルロ法が有効であることを示す. : In turn-based strategy games, all the pieces can be moved in any order in one turn. Then it is efficient to limit the search to a subset of the resulting high number of legal moves and to use a depth-limited Monte Carlo search combined with a state evaluation function.

Journal

  • エンターテイメントと認知科学研究ステーション(E&C)第8回シンポジウム

    エンターテイメントと認知科学研究ステーション(E&C)第8回シンポジウム, 1-4, 2014-03-19

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    120006675635
  • Text Lang
    JPN
  • Article Type
    conference paper
  • Data Source
    IR 
Page Top