北海道スイーツ企業の売上高推移と上位企業の戦略の方向性
書誌事項
- タイトル別名
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- Trends in Sales of Hokkaido Sweets Companies and Strategies of Top Sales Companies
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抄録
type:Article
全国的にも人気の高い北海道スイーツの売上高推移を見ると、売上高上位企業の売上高順位はこの6 年間で変化はなく、売上高上位5 社の売上高は北海道スイーツの全売上高の30%を超え、上位集中度が非常に高いことが示された。さらに売上高上位企業の出店戦略では、北海道内に出店するタイプと北海道外にも出店を積極的に行っているタイプに分けられ、出店戦略から各社の成長戦略の方向性に違いがあることが明らかになった。
According to sales amount of Hokkaido Sweets companies, sales rankings of high-ranking sales companies have not changed over the past 6 years, and sales of the top five companies are 30% of Hokkaido Sweets’ total sales. It was revealed that the high concentration of the top 5 companies is very high. Furthermore, the strategies of the top companies in terms of sales are divided into those for opening stores in Hokkaido and those for aggressively opening stores outside Hokkaido.
identifier:21863296
identifier:http://hokuga.hgu.jp/dspace/handle/123456789/3701
収録刊行物
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- 北海商科大学論集
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北海商科大学論集 8 (1), 53-66, 2019-02
北海商科大学学術研究会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1050564288768662016
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- NII論文ID
- 120006731519
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- NII書誌ID
- AA12532137
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- ISSN
- 21863296
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- 本文言語コード
- ja
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- 資料種別
- departmental bulletin paper
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- データソース種別
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- IRDB
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