Bibliographic Information
- Other Title
-
- ケイリョウ テキスト ブンセキ ニ ヨル キョウイン メンキョジョウ コウシン コウシュウ ニーズ ノ カシカ
Search this article
Abstract
本研究は,教員免許状更新講習アンケートの分析を事例として,計量テキスト分析の技術を活用した教員のニーズを簡便に可視化し,把握する手法を提案することを目的した.KH Coderを利用し,必修領域・選択領域を総合した可視化,必修領域を対象とした可視化,選択領域を対象とした可視化,特定の関心に基づく可視化を行った結果,教員の研修ニーズに関して簡便な可視化が可能であることが確認された.個々の自由記述を読み取る前段階として全体的な状況を把握する手法として計量テキスト分析を利用することを提案する.
The purpose of this study is to propose a method which can visualize in service teachers' need for developing teacher Profession. KH Coder was used as a tool for text mining. Using text mining, it was found out that in service teachers' need for developing teacher was visualized easily.
Journal
-
- 新潟大学高等教育研究
-
新潟大学高等教育研究 2 1-8, 2015-02
新潟大学教育・学生支援機構
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050845764173702656
-
- NII Article ID
- 120006749456
-
- NII Book ID
- AA12643444
-
- ISSN
- 21880050
-
- HANDLE
- 10191/31887
-
- NDL BIB ID
- 026559192
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN