自閉スペクトラム症児の視覚性系列再生における記銘方略について~Picture memory span taskを用いた縦断的検討~

機関リポジトリ Web Site オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • Memory strategies of visual serial recall in children with autism spectrum disorders ~ Longitudinal study using the picture memory span task ~
  • ジヘイスペクトラムショウジ ノ シカクセイ ケイレツ サイセイ ニ オケル キメイ ホウリャク ニ ツイテ : Picture memory span task オ モチイタ ジュウダンテキ ケントウ

この論文をさがす

抄録

This study administered the famous serial recall task, a picture memory span task, twice to children with ASD, to ascertain whether children with autism spectrum disorder (ASD) consistently use strategies in visual serial recall task. Results revealed that children with ASD used both of phonological and visual strategies. This pattern is expected to begin at earlier ages. However this result should be interpreted carefully because recall on multiple supports is assumed to be advantageous.

収録刊行物

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ