遠隔による物理実験教育の試み;Attempt of remote physics experiment education

書誌事項

タイトル別名
  • エンカク ニ ヨル ブツリ ジッケン キョウイク ノ ココロミ

抄録

type:KIT Progress;Departmental Bulletin Paper

学修者自身が,日常の中で,実験の目的を理解して方法を考え,必要な装置を考案して製作し,観察や測定などの操作を行い,得られたデータを解析してわかりやすくまとめ,実験が妥当であったかどうかを物理に照らし合わせて考察し結論を得ることができるように,筆者は物理実験レポート課題を考案し実施した。レポート提出後,実験の理論的背景について,小テストに出題し,テスト後に,実験の理論的背景について詳しい説明を配布した。遠隔による物理実験教育においても,対話による深い学び主体的学びが可能であることが示唆された。;In everyday life, learners themselves understand the purpose of the experiment, think about the method, devise and manufacture the necessary equipment, perform operations such as observation and measurement, analyze the obtained data, and make it easy to understand. He then implemented a physics experiment report that allowed him to consider whether his experiments were appropriate in the light of physics and make conclusions. After submitting the report, we gave a quiz about the theoretical background of the experiment, and after the test, explained in detail the theoretical background of the experiment. In remote physics experiment education, it was suggested that deep learning and independent learning are possible through dialogue.

identifier:20210310010

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ