A learning program to promote understanding of the spatial arrangement of strata: A preliminary study of the use of learning materials at different spatial scales

DOI IR Web Site Open Access

Bibliographic Information

Other Title
  • 地層の空間配置の理解を促進するための学習プログラム : 異なる空間スケールの学習材の併用に関する予察的研究
  • チソウ ノ クウカン ハイチ ノ リカイ オ ソクシン スル タメ ノ ガクシュウ プログラム : コトナル クウカン スケール ノ ガクシュウザイ ノ ヘイヨウ ニ カンスル ヨサツテキ ケンキュウ

Search this article

Abstract

The purpose of this study is to develop a learning program for estimating the spatial arrangement of the strata based on the measurement of strike and dip by using a desk scale geological block model as an adjunct to field observation practice. In order to estimate the extent of the strata at two outcrops of an isolated small island-like landscape in Fujie, Fukuyama, we devised a learning activity to compare the boundaries of the strata with the actual extent of the strata by drawing the boundaries on the surface of a small square sponge as a model of the island-like landscape. The students' impressions of this method were positive.

Journal

  • 学校教育実践学研究

    学校教育実践学研究 27 17-24, 2021-03-19

    広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター

Related Projects

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top