A learning program to promote understanding of the spatial arrangement of strata: A preliminary study of the use of learning materials at different spatial scales
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 地層の空間配置の理解を促進するための学習プログラム : 異なる空間スケールの学習材の併用に関する予察的研究
- チソウ ノ クウカン ハイチ ノ リカイ オ ソクシン スル タメ ノ ガクシュウ プログラム : コトナル クウカン スケール ノ ガクシュウザイ ノ ヘイヨウ ニ カンスル ヨサツテキ ケンキュウ
Search this article
Abstract
The purpose of this study is to develop a learning program for estimating the spatial arrangement of the strata based on the measurement of strike and dip by using a desk scale geological block model as an adjunct to field observation practice. In order to estimate the extent of the strata at two outcrops of an isolated small island-like landscape in Fujie, Fukuyama, we devised a learning activity to compare the boundaries of the strata with the actual extent of the strata by drawing the boundaries on the surface of a small square sponge as a model of the island-like landscape. The students' impressions of this method were positive.
Journal
-
- 学校教育実践学研究
-
学校教育実践学研究 27 17-24, 2021-03-19
広島大学大学院人間社会科学研究科附属教育実践総合センター
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390853649729728896
-
- NII Article ID
- 120007002511
-
- NII Book ID
- AN10491493
-
- DOI
- 10.15027/50610
-
- NDL BIB ID
- 032313985
-
- ISSN
- 1341111X
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Allowed