対面・オンラインのハイブリッド型式による大人数授業の取り組み

書誌事項

タイトル別名
  • タイメン ・ オンライン ノ ハイブリッド ケイシキ ニ ヨル オオニンズウ ジュギョウ ノ トリクミ
  • タイメン オンライン ノ ハイブリッド ケイシキ ニ ヨル ダイニンズウ ジュギョウ ノ トリクミ

この論文をさがす

抄録

type:text

本稿は筆者が 2020年7月に試行したハイブリット型式の授業について報告するものである。新型コロナウィルス感染症が拡大する中で,城西大学では 2020年度前期の対面授業は中止されたが,後期授業に備える意味を込めて実施した。その結果,教室環境の整備や,使用する機器の準備等,安全な講義運営のための重要な知見を多数得ることが出来た。特に座学の一斉型講義においても,対面授業を必要とする学生が存在することが明らかになったのは大きな成果と言えるだろう。This paper reports on the trial of the hybrid-style lecture that the author gave in July 2020. As the spread of COVID-19, the face-to-face class at Josai University was canceled in the first term of 2020, but I tried this trial lecture with the intention of preparing for the second term. Through this trial, we were able to obtain a lot of important knowledge for safe lecture management, such as improving the classroom environment and preparing the tools to be used. And I think it is especially important that there are students who need face-to-face style even in the classroom lectures.

教育実践研究 / Educational Practice Research

source:Josai management review

identifier:JOS-18801536-1706

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ