東南アジアの教師教育者に求められる条件 : タイ・カンボジア・ベトナムの公募文書の比較研究

DOI 機関リポジトリ オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • Prerequisites for Teacher Educators in Southeast Asia: A Comparative Study of Thailand, Cambodia, and Vietnam

この論文をさがす

抄録

In this paper, we identify the prerequisites for teacher educators in Southeast Asia through a comparative analysis of the content of open recruitment documents for teacher educators in Thailand, Cambodia, and Vietnam. We employ the four-step comparative analysis method (Bereday, 1964), which is appropriate for interpreting educational phenomena (Manzon, 2014). We conducted a comparative analysis of teacher educators’ open recruitment documents between 2018 and 2021 in their respective countries. Upon tabulating the information, we found that teacher educators are required to have a master’s degree or higher, English language skills, teamwork, and professional ethics. However, experience as a schoolteacher is not required in Thailand or Vietnam but is necessary for Cambodia. Consequently, Thailand and Vietnam face challenges in guiding teaching practice, and Cambodia requires action research training.

収録刊行物

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ