書誌事項
- タイトル別名
-
- The Problem-solving Process using Distraction in Interpersonal Stress Situations among Undergraduates: Focusing on the Relationship between Distraction, Rumination, and Knowledge of Effective Activity
- 大学生の対人ストレス場面における気晴らしの問題解決促進過程 : 気晴らし頻度,反すう,活動選択の知識の影響に着目した検討
- ダイガクセイ ノ タイジン ストレス バメン ニ オケル キバラシ ノ モンダイ カイケツ ソクシン カテイ : キバラシ ヒンド,ハンスウ,カツドウ センタク ノ チシキ ノ エイキョウ ニ チャクモク シタ ケントウ
- ―気晴らし頻度,反すう,活動選択の知識の影響に着目した検討
この論文をさがす
抄録
This study investigated the problem-solving process using distraction in interpersonal stress situations among undergraduates. Undergraduate participants (N=223) were instructed to recall a recent personal experience of being depressed by an interpersonal stressor, and then completed a questionnaire which measured concentration on distraction, positive mood, problem-solving behavior, distraction frequency, rumination, and knowledge of effective activity. The results of path analysis suggested that concentration enhanced problem-solving through increasing positive mood as previous study. Knowledge of effective activity was an important key to enhance the effect of distraction on problem-solving through enhancing the frequency of distraction and reducing rumination.
収録刊行物
-
- パーソナリティ研究
-
パーソナリティ研究 21 (3), 316-319, 2013
日本パーソナリティ心理学会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205213028864
-
- NII論文ID
- 130003363147
-
- NII書誌ID
- AA11873802
-
- ISSN
- 13496174
- 13488406
-
- NDL書誌ID
- 024690420
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可