大学生の対人ストレス場面における気晴らしの問題解決促進過程

書誌事項

タイトル別名
  • The Problem-solving Process using Distraction in Interpersonal Stress Situations among Undergraduates: Focusing on the Relationship between Distraction, Rumination, and Knowledge of Effective Activity
  • 大学生の対人ストレス場面における気晴らしの問題解決促進過程 : 気晴らし頻度,反すう,活動選択の知識の影響に着目した検討
  • ダイガクセイ ノ タイジン ストレス バメン ニ オケル キバラシ ノ モンダイ カイケツ ソクシン カテイ : キバラシ ヒンド,ハンスウ,カツドウ センタク ノ チシキ ノ エイキョウ ニ チャクモク シタ ケントウ
  • ―気晴らし頻度,反すう,活動選択の知識の影響に着目した検討

この論文をさがす

抄録

This study investigated the problem-solving process using distraction in interpersonal stress situations among undergraduates. Undergraduate participants (N=223) were instructed to recall a recent personal experience of being depressed by an interpersonal stressor, and then completed a questionnaire which measured concentration on distraction, positive mood, problem-solving behavior, distraction frequency, rumination, and knowledge of effective activity. The results of path analysis suggested that concentration enhanced problem-solving through increasing positive mood as previous study. Knowledge of effective activity was an important key to enhance the effect of distraction on problem-solving through enhancing the frequency of distraction and reducing rumination.

収録刊行物

参考文献 (1)*注記

もっと見る

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ