乗合バス事業における経営環境と経営指標の変化分析 Analysis of Change in Environment and Management Index of Bus Service

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乗合バス事業者の経営戦略を評価するためには, 経営環境及び事業者特性への考慮が必要である. 本論文では, まず事業者戦略を定性的に分析した後, 事業費用及び旅客需要を推定するモデルの構築を行った.そして, それらのモデル及び営業収入の実績値を用い, 収益率の変化分析と感度分析を行った. その結果, 仮想的な戦略に対する評価を可能にすると共に, 現時点での費用条件下における収益率改善の可能性を観測することが出来た.

For evaluating management strategy of bus company, it is necessary to consider management environment and company's property. This paper analyzes strategies qualitatively at first, builds up the estimation model of demand and cost function. And by using these models, shift analysis of actual earnings and some sensitivity analyses are taken. As a result, it becomes possible to evaluate virtual strategy, and the capability of improvement inbalance of account is founded under the present cost condition.

Journal

  • INFRASTRUCTURE PLANNING REVIEW

    INFRASTRUCTURE PLANNING REVIEW (24), 723-730, 2007

    Japan Society of Civil Engineers

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