歩行者・自転車の挙動分析にもとづくアーケード商店街における通行区分明示の評価 Evaluation of Lane Markings on Shared Use Shopping Street Based on Behavior Analysis of Pedestrians and Bicycles

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Abstract

我が国の自転車と歩行者の混在空間においては, 両者の錯綜を減少させるための施策が肝要となっている. 本研究はアーケード商店街における走行レーン区分化の効果を評価したものである. 松山市で実施された実験の実施時と通常時の歩行者・自転車の行動を詳しく分析した結果, 分離によるニアミス削減が生じたことを明らかにし, 現実的な方策としてレーン明示とルール形成が望ましいことを提案した.

It has been important to develop measurements for reducing conflicts between pedestrians and bicycles at shared use space in Japan. This study aims at getting information for the evaluation of cycle lane in the shopping mall street. According to detailed analysis of cyclists and pedestrians behaviors with and without equipment of cycle lane in a shopping mall street in Matsuyama City., cycle lane brought effects on their separation and reduction of near-miss. The authors propose cycle lane marking and promotion of local rules as a practical solution.

Journal

  • INFRASTRUCTURE PLANNING REVIEW

    INFRASTRUCTURE PLANNING REVIEW (21), 789-795, 2004

    Japan Society of Civil Engineers

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