福祉有償運送導入後の移動制約者の交通行動に関する研究 Travel behavior of limited mobility people after the introduction of special transport service

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2003年に岡山県等の構造改革特別区域において福祉有償運送が認められた. そして, 2004年には規制が緩和され, 福祉有償運送が全国で可能となり, さらに, 2006年には登録制となり法的に位置づけられた. そこで, 本研究では福祉有償運送導入後の移動制約者の交通行動の経年的な変化及び地域間の違いを明らかにするために, 2003年に福祉有償運送が導入された岡山県内の福祉有償運送利用登録者を対象として2003年, 2004年, 2005年にアンケート調査を実施した. そして, これらの調査結果を用いて, 外出目的や利用交通手段といった移動制約者の交通行動とその因果構造の経年的な変化ならびに地域間の違いを明らかにた.

The central government authorized all area of Okayama Prefecture as special zones in 2003, and deregulated the ST Service (Special Transport Service). Then in 2004, the ST Service was also permitted in nationwide, and placed legally in 2006. In this research, result of questionnaires conducted on the limited mobility people, in 2003, 2004 and 2005 after the introduction of ST Service, were used in order to clarify the changes and the areas differences in the travel behavior of limited mobility people, as well as causal structure of trip frequency.

Journal

  • INFRASTRUCTURE PLANNING REVIEW

    INFRASTRUCTURE PLANNING REVIEW (25), 835-842, 2008

    Japan Society of Civil Engineers

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