トラフィック・カーミング技法を用いた生活道路の景観評価に関する研究

  • 李 尚根
    大分大学大学院工学研究科 博士後期課程・修士(工学)
  • 佐藤 誠治
    大分大学工学部福祉環境工学科建築コース 教授・工博
  • 小林 祐司
    大分大学工学部福祉環境工学科建築コース 准教授・博士(工学)
  • 姫野 由香
    大分大学工学部福祉環境工学科建築コース 助教・博士(工学)
  • 金 俊榮
    西京大学都市工学科 教授・工博

書誌事項

タイトル別名
  • LANDSCAPE EVALUATION OF TRAFFIC CALMED RESIDENTIAL ROAD
  • —A case study of Nishiki machi district in Oita city—
  • -大分市錦町地区をケーススタディとして-

抄録

Drivers prefer to pass the road more higher speed without traffic congestion by instinct, and they put to use the residential road as a short cut. It causes the increase of traffic volume and speed which is the main reason of traffic accident in residential district. For safety, Traffic Calming is suggested in several countries and it influence to residential environment and landscape of district.<br> The purpose of this study is to classify the measures which make the landscape of residential road better when these are installed. The site of this study is a residential area in Oita city where has been suffered from through traffics and over speeding vehicles. And this residential road will be traffic calmed with CG montages from the visual point of pedestrians and vehicles, for landscape evaluation. The result of landscape evaluation shows that some patterns of traffic calming measures have a favorable appearance and safety at once.

収録刊行物

被引用文献 (1)*注記

もっと見る

参考文献 (2)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1390001204780314240
  • NII論文ID
    130004512206
  • DOI
    10.3130/aija.75.1935
  • ISSN
    18818161
    13404210
  • データソース種別
    • JaLC
    • Crossref
    • CiNii Articles
  • 抄録ライセンスフラグ
    使用不可

問題の指摘

ページトップへ