アフィリエイト広告のパラドクス:ソーシャルメディアと広告は共存できるか?  [in Japanese] Paradox of Affiliate Advertising:Can Social Media coexist with Advertising?  [in Japanese]

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アフィリエイト広告はソーシャルメディア上の広告の一種で,広告の挿入が消費者に権限委譲される。すなわち,Consumer Generated Advertising Mediaと呼べる。われわれはアフィリエイトを含むブロガーとアフィリエイト広告からの購入経験者を含むブログ読者に対するウェブ調査を実施した。その分析結果から,アフィリエイト広告は読者がブロガーのプロファイルを知るほど効果的だが,アフィリエイトは他のブロガー以上に匿名性を求めるといった「逆説」が見いだされた。こうした知見に基づき,ソーシャルメディア上での広告の可能性について議論したい。

Affiliate Advertising is a type of advertising in social media, which empower consumers to insert advertising. Thus we can call it Consumer Generated Advertising Media. We conducted Web-based surveys for bloggers including affiliates and for blog readers including ones who have bought from any affiliate. By analyzing the data, we found a paradox that affiliates are more reluctant to reveal profiles of affiliates than others while it is effective to promote purchases. Based on these findings, we discuss the possibility of advertising in social media.

Journal

  • Abstracts of Annual Conference of Japan Society for Management Information

    Abstracts of Annual Conference of Japan Society for Management Information 2012f(0), 15-18, 2012

    THE JAPAN SOCIETY FOR MANAGEMENT INFORMATION (JASMIN)

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