Universal Abduction Studioの開発(第10報):対話型進化的計算法に基づく仮説的な設計知識生成手法の提案 Development of Universal Abduction Studio (10th report)

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Abstract

既知の知識のみからでは解を導出することが困難な創造的設計においては、新たな知見の導入や発想による知識の拡張が必要である。本研究ではこのような創造的設計過程の理解、および、それを総合的に支援するための計算機環境の構築を目指している。本稿ではこの創造的設計における知識拡張に必要な仮説的知識の生成を対話型進化的計算法に基づいて行う手法を提案する。さらに機能展開の知識に適用し提案手法の有効性を検証する。

It is important to unify different knowledge groups, which exist independently, and to extend knowledge gradually in order to obtain creative design solutions that are not obtained only with the existing design knowledge. With the aim of development of ″Universal Abduction Studio″, which is a system supporting creative design, we propose a method for creating hypotheses through interactions between designer and machine. We develop a prototype system and demonstrate that the system can create new ideas.

Journal

  • Proceedings of JSPE Semestrial Meeting

    Proceedings of JSPE Semestrial Meeting 2006S(0), 1003-1004, 2006

    The Japan Society for Precision Engineering

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