サービス業務組織における知識探索支援システムの効果分析  [in Japanese] Effectiveness of Systems for Knowledge Sharing in Service Organization  [in Japanese]

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近年、様々な企業が顧客との接点として、サービス業務への関心を高めている。多様な顧客のニーズを解決し、満足度を高めるためにも組織内の知識共有を支援するITツールの導入が増えている。しかし、サービス業務の知識は形式化が難しく、誰がどの知識を持っているか共有しづらい状況がある。そこで本研究では、サービス業務組織において、提案する情報システムの知識探索支援による組織パフォーマンスへの有効性を検証する。

Recently various enterprises have been interested in "service" as a point of contact with customers. IT tools are introduced to support knowledge sharing in an organization for solving various customers' need to improve customer satisfaction. However it is difficult to formalize and share service knowledge. This study tries to verify the effectiveness of an organization performance by introducing the information systems for the knowledge search support in a service-oriented organization.

Journal

  • Proceedings of the Conference of Transdisciplinary Federation of Science and Technology

    Proceedings of the Conference of Transdisciplinary Federation of Science and Technology 2011(0), 70-70, 2011

    Transdisciplinary Federation of Science and Technology

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