A Study for Training of Critical Thinking Attitude in High School Chemistry

Bibliographic Information

Other Title
  • 高等学校化学における批判的思考態度の育成に関する研究
  • 教育実践研究論文 高等学校化学における批判的思考態度の育成に関する研究 : 論証の枠組みに着目した指導を通して
  • キョウイク ジッセン ケンキュウ ロンブン コウトウ ガッコウ カガク ニ オケル ヒハンテキ シコウ タイド ノ イクセイ ニ カンスル ケンキュウ : ロンショウ ノ ワクグミ ニ チャクモク シタ シドウ オ トオシテ
  • -論証の枠組みに着目した指導を通して-
  • -Through the Instruction Focusing on Argumentation-

Search this article

Abstract

In this study, we propose an instructional method to develop “the critical thinking attitude in science” for high school students. In the method, students analyze the argumentation of other person written on a card, and estimate its structure through some manipulation. In order to investigate effectiveness of the method, we conducted a class in basic chemistry for 40 students at a high school. Based on the analysis of pre-post surveys, we conclude that our method can improve their inquiring mind and reflective thinking attitude, which are part of the critical thinking attitude in science.

Journal

Citations (1)*help

See more

Related Projects

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top