書誌事項
- タイトル別名
-
- Does Small-Size Class Improve Academic Abilities of Students?
- 少人数学級は有効か? : エージェント・ベース・シミュレーションによる学級定員と学力との関係
- ショウ ニンズウ ガッキュウ ワ ユウコウ カ? : エージェント ・ ベース ・ シミュレーション ニ ヨル ガッキュウ テイイン ト ガクリョク ト ノ カンケイ
- ―An Analysis by Agent-Based Approach―
- ―エージェント・ベース・シミュレーションによる学級定員と学力との関係―
この論文をさがす
抄録
The aim of this study is to propose educational policies because it is ethically impossible for school education to implement empirical and experimental studies. For this purpose, we employ agent-based simulation to model academic skills of students. In the simulation model, we utilize three kinds of learning models, informational approach model, learning by teaching model and motivation for learning model, from learning theory in the literature, and then investigate how many teachers should be allocated to each school in order to improve academic abilities of students. Our main finding is twofold: First, any staffing decreases the abilities of the top 10%. Second, in contrast, the increase of those of the bottom 10% may depend on the staffing and it is in proportion to the number of teachers in elementary schools.
収録刊行物
-
- 教育システム情報学会誌
-
教育システム情報学会誌 32 (4), 236-245, 2015-10-01
教育システム情報学会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205513598336
-
- NII論文ID
- 130005103759
-
- NII書誌ID
- AN10474042
-
- ISSN
- 21880980
- 13414135
-
- NDL書誌ID
- 026796437
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可