マーケティング・アナリティクス:——ビッグデータとスモールデータの統計モデリング——  [in Japanese] Marketing Analytics: Statistical Modeling of Big Data and Small Data in Marketing  [in Japanese]

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Abstract

本稿では,大規模データ時代を視野に入れて,マーケティングの統計分析およびモデリングをマーケティング・データの種類と規模に関して類型化し,各フェーズにおける典型的分析を包括的に紹介する.さらに,マーケティング分野において統計学が果たすべき役割についての展望を論じる.

This article surveys statistical analysis and modeling by defining marketing in several domains according to type and scale of marketing data. Then I discuss the role and perspective of statistics in marketing in the age of Big data.

Journal

  • Ouyou toukeigaku

    Ouyou toukeigaku 44(1-2), 3-15, 2015

    Japanese Society of Applied Statistics

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    130005120531
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN00330942
  • Text Lang
    JPN
  • ISSN
    0285-0370
  • NDL Article ID
    026834046
  • NDL Call No.
    Z15-401
  • Data Source
    NDL  J-STAGE 
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