Twitter上のビッグデータ収集と分析  [in Japanese] Big Data Collection on Twitter  [in Japanese]

Access this Article

Search this Article

Author(s)

Abstract

インターネットの発達とともにWEB上には様々な情報が蓄積され,一般ユーザが自ら情報を発信するconsumer generated media(CGM)の発展はめざましい.ブログやソーシャルメディアの利用が一般ユーザで広まり,本稿ではTwitterのビッグデータとはどのようなものなのか,その具体的な内容について説明し,それらを応用した研究・実用事例を紹介する.最後に,実際にデータを使ってみたい方のために,データの収集方法について紹介する.

A vast amount of information is stored on the web with the growth of the Internet. The rapid development of Consumer Generated Media (CGM), in particular, is remarkable, including social media whose content is created and shared by users. This paper examines existing researches and applications of Big Data from the Twitter, one of the most famous CGM in the world. The paper also introduces a method on collecting the Twitter data to researchers who are interested in using the Twitter data for their researches.

Journal

  • Organizational Science

    Organizational Science 48(4), 47-59, 2015

    The Academic Association for Organizational Science

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    130005144620
  • NII NACSIS-CAT ID (NCID)
    AN00135007
  • Text Lang
    JPN
  • ISSN
    0286-9713
  • NDL Article ID
    026620711
  • NDL Call No.
    Z6-525
  • Data Source
    NDL  J-STAGE 
Page Top