ソーシャルメディアの普及に伴うアメリカ選挙キャンペーンにおける変化―2014年中間選挙を事例に―  [in Japanese] Changes of American Election Campaigns Using Social Media : the 2014 Midterm Election  [in Japanese]

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Abstract

<p>本稿は,2014年中間選挙を事例として,スマートフォンやソーシャルメディアの急速な普及といったメディア環境の変化によってアメリカの選挙キャンペーンの特徴にどのような変化がみられるのか,政党,政治コンサルタント,政党や候補者陣営とは独立した外部団体の3つのアクターに焦点を当てて検討した。その結果,政党はソーシャルメディアを活用して有権者へのリーチ方法を増やしていること,有権者からの資金調達にはソーシャルメディアよりも電子メールが有効であると考えられていること,メディア環境の変化に伴いメディアコンサルタントに、よりクリエイティブ性が求められ,さらにキャンペーンのデジタル化が進むことで多くの政治コンサルタントが必要とされていること,Super PACは消耗戦となる予備選挙を戦う上で重要な資金供給源としての役割を果たしていることがわかった。最後に,本研究において明らかになった点から,政党には候補者陣営に対して強みとなる電子メールリストや有権者情報のデータベースがあるため,デジタル・メディアをさらに活用することで,今後アメリカの選挙キャンペーンにおける政党のプレゼンスが高まることも考えられる。</p>

<p>By observing the 2014 U.S. midterm election campaigns, this paper will consider the impact of social media on political parties, the new professionalization of campaigns, and campaign finance reform. It will first address political parties' use of social media in the election campaign. Second, it will discuss which new trends in the professionalization of campaigns have been instigated by new media. Third, it will examine the role of super PACs and 501 (c) (4) organizations in the current campaign finance regulatory regime. These questions will be tackled in this paper based on interviews with those who played a firsthand role in the campaigns, newspapers, professional journals, and official documents, including political parties' websites. In conclusion, it will reveal three significant contextual factors to consider in the polarized social media environment of American election campaigns. One is that political parties use social media to advertise their campaigns to voters, while they still prefer to use e-mails as a fundraising source. Another is how the changing media environments affect media consultants and other types of political consultants. The more digital technology advances, the more the circumstance of political consultants changes. The other factor is that super PACs play an important role in providing plentiful campaign finance for candidates, although there are regulations banning coordination with individual candidates' campaigns under the current regulatory system. Thus, in the American election system and fundraising mechanism, will American political parties really have more presence in the election campaigns by using digital media? To further research on this topic, this question needs to be considered in depth.</p>

Journal

  • Socio-Informatics

    Socio-Informatics 4(3), 31-46, 2016

    The Society of Socio-Informatics

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    130005303966
  • Text Lang
    JPN
  • ISSN
    2187-2775
  • Data Source
    J-STAGE 
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