A Framework of Service Grand-design Involving Customers and Suppliers
-
- Wakisaka Yuki
- The University of Tokyo
-
- Okumura Yoshinari
- The University of Tokyo
-
- Shimada Satoshi
- The University of Tokyo
-
- Ogata Taiki
- The University of Tokyo
-
- Ota Jun
- The University of Tokyo
-
- Hara Tatsunori
- The University of Tokyo
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 顧客とサプライヤを巻き込んだ俯瞰的サービスデザインの枠組み
- サービス改善支援に向けての要素の整理
- Discussion for Service Improvement
Abstract
近年重要視されているサービスの競争力の獲得には,顧客やサプライヤのサービス設計への参加やオープン性が重要な鍵となる.そのようなサービスを俯瞰的に設計する方法論の構築とそのサービス設計支援に向けて,筆者らは基本設計ループを組み合わせて表される,顧客とサプライヤを巻き込んだサービスの枠組みを提案した.本稿ではその枠組みをサービス設計支援に用いる際の一意性や方針などについての考察を述べる.
Journal
-
- Proceedings of JSPE Semestrial Meeting
-
Proceedings of JSPE Semestrial Meeting 2014S (0), 427-428, 2014
The Japan Society for Precision Engineering
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680635925760
-
- NII Article ID
- 130005478947
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed