資質・能力の育成を重視する教科横断的な学習としてのSTEM教育と問い

DOI Web Site 被引用文献1件 オープンアクセス

書誌事項

タイトル別名
  • A Discussion of STEM Education and Questions Fostering Competencies in the Japanese Curriculum
  • シシツ ・ ノウリョク ノ イクセイ オ ジュウシ スル キョウカ オウダンテキ ナ ガクシュウ ト シテ ノ STEM キョウイク ト トイ

この論文をさがす

抄録

<p>This present study discusses STEM education and essential questions with respect to competencies emphasized in the Japanese curriculum, aiming to find out how the ideas of STEM can contribute. First, it recapitulated the competencies being discussed in the revision of the national curricula and competencies expected to be developed in STEM education. Then, by using the idea of the level of integration of thematic, interdisciplinary and transdisciplinary approaches, the study identified the competencies that can be fostered at each level as well as the roles of questions and teachers. Combining the findings and competencies emphasized in the Japanese curriculum, a framework of questions for cross-curricula activities to foster competencies, which can help students’ active learning, was developed.</p>

収録刊行物

  • 科学教育研究

    科学教育研究 41 (2), 150-160, 2017

    一般社団法人 日本科学教育学会

被引用文献 (1)*注記

もっと見る

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ