ファシリテーションの視点を生かしたアクティブラーニングのための教員スキルに関する研究
-
- 武田 正則
- 仙台高等専門学校
書誌事項
- タイトル別名
-
- A study on the faculty development of Active Learning in advantage of the point of view of Facilitation
- エンゲストロームの活動理論から情報教育へのアプローチ
- Approach to Information education from the Active theory by Engestrom
抄録
In recent years, positioning of information education for the active learning has been attracting attention. Along with it, not only the use of force of the ICT, the teaching method is being questioned. This study explores the situation and philosophy that have been placed by the information education in school education by interpreting on the basis of the information education for active learning in the “Learning by expanding” by Engestrom. On top of that, we refer the facilitation to create an autonomous and cooperate that required to teachers, to clarify the teaching methods of the teacher in this learning.
収録刊行物
-
- 仙台高等専門学校広瀬キャンパス 教育研究紀要
-
仙台高等専門学校広瀬キャンパス 教育研究紀要 46 (0), 1-11, 2017
独立行政法人国立高等専門学校機構 仙台高等専門学校
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680779946240
-
- NII論文ID
- 130005906837
-
- ISSN
- 24239364
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可