消費者間ネットワークと購買行動:スノッブ効果とバンドワゴン効果  [in Japanese] Consumer networks and purchasing behavior:Snob and bandwagon effects  [in Japanese]

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Abstract

<p>本稿の目的は、ネットワークの中に身を置く消費者が、購買行動をする際にネットワークからどのような影響を受けるのかを社会ネットワーク分析の手法を使って明らかにすることである。分析の結果、消費者同士が直接結合している場合にはスノッブ効果が、構造同値の関係にある場合にはバンドワゴン効果が働くという事実発見を得た。</p>

<p>This paper uses a method of social network analysis to explore the types of impact that networks have on the purchasing behavior of their members. The results show that when consumers directly band together to produce the structural equivalent of a snob effect, a bandwagon effect also comes into play.</p>

Journal

  • Akamon Management Review

    Akamon Management Review 7(4), 185-204, 2008

    Global Business Research Center

Codes

  • NII Article ID (NAID)
    130006425161
  • Text Lang
    JPN
  • ISSN
    1348-5504
  • Data Source
    J-STAGE 
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