Study on Assessment of Lower Secondary School Students’ Written Answer(11)
-
- KUMAMOTO Shuichi
- Junior High School Attached to Faculty of Education and Culture, University of Miyazaki
-
- NAKAYAMA Hayashi
- Faculty of Education and Culture, University of Miyazaki
-
- SARUTA Yuji
- National Institute for Educational Policy Research
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 中学生の科学的記述学力の評価に関する研究(11)
Abstract
本研究は,日本の中学生の理科の論述学力を伸ばす指導法や評価法の改善のための基礎的資料を得ることを意図した研究である。これまで行ってきた TIMSS 理科論述課題の回答分析の結果と,今回行った中学校の理科授業における主にワークシートへの生徒の記述分析から,論述学力が身に付かない原因を探るとともに,論述学力を身につけさせる授業のあり方について具体的な提案を行う。
Journal
-
- JSSE Research Report
-
JSSE Research Report 22 (1), 81-84, 2007
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001206110066944
-
- NII Article ID
- 10027588814
- 130006655089
-
- ISSN
- 18824684
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed